Glamourhan tarkoittaa lumousta,
viehätysvoimaa ja hohtoa. Sitähän se on. Itse olen ehkä eniten lumouksen
kannattaja ja tähän lumoukseen kuuluu paljon glitteriä, hileitä, paljetteja,
helmiä, kimallusta ja seksikkäitä asuja ja ehdottomasti rentoa nautinnollista tunnelmaa. (Mitä, jos en olekaan ihminen, vaan harakka, koska kaikki kiiltävä on niin kaunista ja houkuttelevaa?) Tämä on
keino ja hetki päästä ja olla irti arjesta ja nauttia elämästä ja omasta
itsestään.
Elämään ei saa glamouria ihan
noin vaan. Sen eteen on nähtävä vaivaa ja joskus käytettävä vähän rahaakin.
Tämä on pitkäaikainen prosessi. Tähän harrastukseenhan saa hassattua
älyttömästi rahaa vaikka tekisi itsekin vaatteita ja muuta tarpeellista.
Vasta nyt, kun olen varmempi,
että tulen harrastamaan burleskia kauemmin ja toteuttamaan mahdollisesti
joitakin visioita sen siivittämänä, olen paremmin henkisesti valmistautunut
aloittamaan repertuaarin keräämisen. Ongelmia kuitenkin teettää oma nuukuuteni,
mitä en sinänsä pidä huonona piirteenä, mutta joskus olisi hyvä osata tehdä
nopeita ostopäätöksiä.
Pitkäaikaisena projektina minulla
on ollut oma harrastehuone. Se on yksi huone, joka pitää sisällään
ompeluhuoneen, maalaus-/askarteluhuoneen ja vähän kasvihuonettakin. Nyt
projekti sai inspiraation myötä uutta potkua ja nyt olen varma, että saan sen
valmiiksi hyvinkin pian. Oikeanlaiset hyllyköt löydettyäni tiesin saavani
tavarat hyvin kätteni ulottuville ja mahdollisesti pysymään jopa
järjestyksessä, mitä aikaisemmin ei ole tapahtunut. Toivon tämän projektin myös
helpottavan omalla tavallaan burleskiharrastustani, koska vaatteita ja muuta
härpäkettä on alkanut ilmestyä. Tällä hetkellä minulla on muutama henkari ja
pari muovilaatikkoa, joissa säilytän tavaroita eikä näky ole kovin nätti taikka
siisti.
Nyt kuitenkin olen hetkellisesti
uuvuttanut itseni suunnittelutyöllä niin, että eksyin vain tavaroiden
pyörittelyyn ja oletettavasti sotkin jälleen jo hieman selkiintynyttä
kaoottista tilaa. Ja lämpimät sukkahousunikin rikkoontuivat. NYYH!
Löysin kuitenkin kätköistäni kaikkea kivaa. Vanhoja piirrustuksia ja suunnitteluja, jotka
selkeästi ovat jo ennustaneet kiinnostustani burleskiin, mutta myös ketjua,
erilaisia nauhoja, kankaita ja helmiä. Lisäksi tulevan ateljeen seiniä
koristavat erilaiset naamiot, joita tykkään keräillä ja pyytää läheisiltä
tuliaisiksi ulkomaanmatkoilta.
Joskus sitä vain löytävänsä kotoaan sen öljytyn Adoniksen, jolle voisi lykkiä kaikki raskaat hommat ja
ohjeistaa vain vierestä: "Vähän vasemmalle - ei kun sittenkin oikealle. Hhmmm....
ei otetaan sittenkin tuonne nurkkaan. Ei toimi sielläkään, tuo takaisin. Ei ei
ei.... vie se pois silmistäni." Ja illan tullen uupuneena saisi tältä
olennolta lasillisen viiniä ja jalkahieronnan. Siinä sitä olisi glamouria....
Kyllä - omaan erittäin hyvän
mielikuvituksen....
Mutta tällaista ei tietenkään ole
ja itse tavarat on siirrettävä ja käytävä läpi ja tehtävä ne kipeät päätökset
heittää juttuja roskiin. "Paljon" (toiset kokevat helpommin tämän tunteen kuin toiset joten käsite paljon on erittäin häilyvä) on tehtävä sen eteen, että tuntee olevansa ja
omaavansa jotain erityistä ja jännittävää.
Nyt palaan kuitenkin
todellisuuteen ja vaihdan Adoniksen oman jälkikasvun seuraan ja katselen heidän
kanssaan muumeja. Toisaalta, tämäkin tuntuu glögilasin kanssa tähän
vuodenaikaan hyvin rentouttavalta. Ehkä Adoniksen onkin hyvä pysyä vain mielikuvituksen
syövereissä.
Nautinnollista talven aikaa
kaikille! PUS...



Kommentit
Lähetä kommentti