Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on tammikuu, 2016.

Kehonkuva muuttuu

Kaikki kokevat joskus kehonkuvan muutoksia. Heti alkuunsa korostan, ettei kehonkuva ja itsetunto ole sama asia, vaikka vaikuttavat toisiinsa hyvinkin vahvasti. Nyt halusin enemmän pohtia omia kehonkuvan muutoksiani, vaikka kuvittelin niiden olevan kaukana historiassa. En kuitenkaan palaa teiniaikojen tuskailuihin, enkä edes raskausajan ja sen jälkeisen ajan pohdintoihin, vaikka isoa itsenäisesti elävää mahaa kovasti ihailin. Aloitetaan hieman lähempää nykypäivää. Menemme muutaman vuoden taakse burleskiharrastukseni alkupäiviin ja itse asiassa ihan ensimmäiseen tuntiin. Meidät laitettiin ensimmäiseksi miettimään, mitä kehossani muuttaisin, mistä en niin kovin välitä. Minä totesin, ettei 10 senttiä pituutta lisää olisi ollut pahitteeksi ja kyllähän kellukkeitakin oli jo tarpeeksi, jottei navan korkeudella olisi tarvinnut olla enempää. Lopuksi niin sanotusti haistatimme näille asioille pitkät. Sanoimme - so what - mitä  sitten jos jossakin on vähän ekstraa tai vähän liian vähän, ...

Uusi vuosi!

Joulutauko oli pitkä, mutta kannattava. Ja nyt vuosi on vaihtunut ja on aika palata arkisen aherruksen pariin. Aluksi tarkoituksena oli itsekin naamioitua ilotulitukseksi ja ottaa kuvia, mutta suunnitelmat muuttuivat hieman synkemmiksi joten iloiset uuden vuoden kuvat rajoittuivat oikeisiin taketeihin. Nekin tokivat olivat ihastuttavia. Miten lukijoiden joulu? Allekirjoittanut oli ainakin ollut huisin kiltti, koska pukki toi kaikkea ihanaa ja suloista ja loput löydettiin alennusmyynneistä. SO SWEET! Ei sitä tiedä, mihin sitä tulevana vuonna joutuukaan, mutta vermeet on valmiina. Kasvonaamiot kuvaavat omaa turhamasuuttani ja keräilenkin niitä ompeluhuoneeni seinille. Käyttöä niille ei ole vielä virallisesti ollut, mutta ovat ainakin ilo silmille. Joten kun tarjoutui tilaisuus pari saada kokoelmiin lisää, olihan siihen tartuttava.  Sekaan oli tietenkin heitettävä hieman jotain arkisempaakin, koska nekin ovat vain niin ihania ja suloisia. Luistimet löysin itse ja ny...