Siirry pääsisältöön

Pori Burlesque Daycamp


Ja niin Madame BlaBlaan viikkotunnit jäivät kesätauolle. Tasselit viikattiin kaappiin pölyttymään ja puuhkat vaihtuivat bikineihin.
No, ei todellakaan!

Useina vuosina Pori Burleskin väki on toivonut ohjelmaa myös kesäksi. Aikaisemmin olemme saattaneet kokoontua piknikille vaihtelemaan kuulumisia ja ajatuksia. Jakaneet ikävää rakkaan harrastuksemme pariin ja luomaan hieman juhlantuntua aurinkoisen arkemme keskelle.
Joskus kauniit kengät vaativat veronsa,
kuten Kity Sixtonilta leiripäivänä.

Tänä kesänä Marie SoSweet ja Kitty Sixton järjestivät kesän ohjelman! Marien ideoima BurlesqueCamp alkoi muhia ystävättärien mielessä jo keväällä. Suunnitelmat olivat huikeita eli suuria, mahtavia ja kimaltelevia. Pian olikin aika ruveta tuumasta toimeen!

Joten, saanen esitellä ensimmäistä kertaa Satakunnan kimallehistoriassa Pori Burlesquen iki-ihana DayCamp!

Päivän tarkoituksena oli järjestää kohtaamispaikkoja yhdistyksemme jäsenille sekä mahdollisesti pieniä aktiviteettejä. Suuret suunnitelmat eivät toteutuneetkaan niin suurina ja kimaltelevina, koska muistimme kaikista tärkeimmän asian järjestäessämme päivää. Suurin painoarvo annettiin rennolle yhdessäololle, yhteiselle jutustelulle ja ideoimiselle. Marie ja Kitty pitivät tärkeänä myös osallistumisen helppoutta.

Myös arjen ja todellisuuden tuomat rajat vaikuttivat tapahtumaan. Järkevänä pidettiin myös pieniä tavoitteita, koska kyseessä oli ensimmäinen kerta ja monet asiat hakivat vielä omia paikkojaan. Mikä on järkevää ja mikä jäsenistöämme kiinnostaa?

Lapsiystävällinen piknik sisälsi riittämiin iloisia ja hymyileviä kasvoja.
Kiitos kuvasta Teasing Daisy

Perusteellisen selvittelyn ja suunnittelun jälkeen päivän ohjelma näytti tältä:
Mona Motley nauttii hyvästä piknik ilmasta.
Ikuistus Ranja De Luna

Lapsiystävällinen piknik
Lasten hävitys ja ruokatauko
Alusvaate-esittely alusvaateliike Deva Lingeriessä
Illanistujaiset ja iltapala Montussa

Leiripäiväksi valikoitui punkkareiden ikioma haiseva perjantai eli keskiviikko 10.7:ttä! Päivän sää oli onneksi aurinkoinen ja lämmin. Osallistujiakin riitti jokaiseen aktiviteettiin.

Piknikillä jo kävi niin, että suunniteltu mölkkyturnaus jäi pelaamatta, koska oli niin paljon keskusteltavaa, kuulumisia vaihdettavana ja eväitä syötävänä. Onneksi ehdimme pelaamaan jännittävän erän Unoa, johon saimme lapsiakin innostumaan mukaan.

Devassa meitä odotti ihana ja lämminhenkinen tervetulotoivotus halausten kera. Meille oli järjestetty pikku naposteltavaa ja kuplivaa, joka teki ihanien alusvaatteiden tutkimisesta erittäin glamourista. Saimme erittäin asiantuntevaa esittelyä liikkeestä, sen tuotteista ja niiden taustasta sekä erittäin hyvää sovitusapua liikkeessä kahden työntekijän voimin. Sovitushuoneesta kuului tasaiseen tahtiin iloista naurua. Aktiviteetti tuntui olevan nappisuoritus, jossa kaikki pystyivät rentoutumaan vaikka tunnetusti alusvaateostokset saavat monien verenpaineet kohoamaan. Olimme todella kiitollisia, että pääsimme kokemaan tämän ja pohdimme jo, että tällaisesta pitäisi tehdä säännöllinen tapa. Koimme olomme erityisen tärkeiksi, välitetyiksi ja hemmotelluiksi.

Tunnelmaa Montussa.
Kuva Marie SoSweet


Montussa jälleen yhdessäolo painoittui keskustelulle ennen iltapalaa ja iltapalan jälkeen väki lähti hiljakseltaan lipumaan koteja kohti. Saimme kuitenkin Mona Motleyltä ihanan tanssiesityksen, kuinka menee skibidi. Lisäksi muistelimme joitakin vanhempia hittibiisejä ja niihin kuuluvia tansseja kuten Macarena. Monttuun suunniteltu twister-turnaus jäi pelaamatta, mutta ehkä otamme sen seuraavaan leiripäiväämme.

Iltapalaa!
Kuva Irene





Kokonaisuudessaan järjestäjät kokevat päivän olleen hieno, vaikka tietenkin hiottavaa aina on, mutta ensimmäiseksi lajiaan oikein hyvä kokemus. Ihmiset olivat iloisia ja tuntui, että kaikille oli jotakin ja kaikilla oli mahdollisuus osallistua.


Kiitos kaikille osallistujille ja yhteistyökumppaneille!


Viimeiset juhlijat Ranja De Luna,
Marie SoSweet ja Kitty Sixton.
Kuva Marie SoSweet



Marie SoSweet
Kitty Sixton

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Porilaista purleskia Burlesque dayn kunniaksi

Burleskin taival Porissa alkoi jo ennen kuin saatiin nykyinen yhdistys perustettua. Titta Malmila alias Madame BlaBlaa toi burleskin Poriin v. 2012 ja alkoi pitää täällä viikkotunteja Porin Kuntokeskuksen tiloissa. Meitä innokkaita oppilaita kertyi viikottain tunneille intoa puhkuen varustautuneita hemaisevin hepenin, korsetein, korkokengin ja puuhkin. Tuntien päätteeksi salin lattia olikin yleensä aika lailla sen näköinen kuin siellä olisi muutama kana kynitty. Kouluttajan toiveesta höyhenpuuhkista sittemmin luovuttiin, paitsi jos niitä ihan erikseen harjoituksissa tarvittiin. Puuhkatunnin jälkeen, kun tunninpito ei kouluttajalla sitten ihan siihen viimeisiin tahteihin loppunut, vaan piti vielä alkaa "moppitangoa", jotta salin lattia puhdistui seuraavia salinkäyttäjiä varten. 22.10.2012 valokuvaussessio SK artikkelia varten, kuva: Kari Mankonen Satakunnan Kansa halusi tehdä jutun Porissa heränneestä Burleski-harrastuksesta. Pääsimme valokuvattavaksi ja haastate...

Jäähyväiset Montulle ja rakkaat kiitokset

Ympyrä sulkeutui eilen (7.12.19) Porissa, kun vietimme viimeistä burleski-iltaamme tutussa kantapaikassamme Rock Bar Montussa. Paikka, josta on vuosien varrella tullut turvasatama meille. Paikka, joka otti meidät avosylin vastaan suurella lämmöllä ja on antanut meidän kokoontua ja luoda ilman ennakkoluuloja. Moni kakku päältä kaunis, mutta joskus se vaatimattomampi kakku olikin se kaikkein herkullisin. Kiitos Monttu ja sen väki. Kiitos yhteistyöstä, ystävällisyydestä ja jokaisesta esityksestä, jonka olette meille mahdollistaneet. Esitysten jälkeen seuraavana päivänä oloni oli hyvin kiitollinen. Se oli kiitollinen kaikesta, jota oli menneinä vuosina saanut. Kiitollinen Montun väelle, yleisölle ja esiintyjille. Kiitos teille! Lähtiessäni siivoustalkoisiin mieleeni tuli, ettemme muistaneet juhlistaa viimeistä iltaamme. Esitysten tuoma jännitys, juhlavalojen kimmellys sekä halu antaa kaikkensa oli sysännyt haikeuden syrjään. Nyt kiitollisuus loisti timanttina sydämessä. Mie...