Hyvät lukijat! Tällä viikolla - ja mahdollisesti seuraavallakin - keskitymme kokoillan show:n valmisteluun ja sen luomaan jännitykseen. Tänään pääsette kokemaan, millaisissa tunnelmissa pari esiintyjäämme ovat ja miten he kokevat valmistautumisen tähän odotettuun iltaan.
Nyt jännittää isosti!
Minä nousen ensimmäistä kertaa yksin burleski-lavalle, vaikka olen esiintynyt lukemattomia kertoja itämaisen tanssin esiintymisissä. Kyseessä on aivan erilainen esiintymisen muoto. En ole koskaan pitänyt itseäni näyttelijänä tai roolin suorittajana. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. Vaatteet ja tarina ovat sivujuonia, vaikkakin hyvin olennainen osa kokonaisuutta.
Vaikka minulla on lavalla rooli, sen alla olen minä. Muistanko musiikin eri kohdat, miten vaatteet toimivat lavalla, juutunko hymyyn vai muistanko ilmeikkäät kasvot, kompastunko korkkareihin tai putoaako peruukki? Kaikenlaisia kysymyksiä, jotka vielä lisäävät jännitystä.
Jännitys on aina yhtä voimakas. Sitä ei saa millään rauhoitettua. Se on kuitenkin henkistä valmentautumista esitykseen. Olo helpottaa useimmiten ensimmäisen 30 sekunnin jälkeen, jonka jälkeen tuleekin esiintymisen nautinto, joka ihan aidosti koukuttaa. Se tunne, kun voit tarjota yleisölle mielekästä nähtävää, jotain ihan omaa, on sanoinkuvaamattoman hyvä. Siitä saa pitkäksi aikaa positiivista energiaa. Ainakin minä olen kokenut sen näin.
Ensiesiintymistä odotellen,
Dame Sandra
Huh huh!
Jännittää ja hermostuttaa, mutta hyvällä tavalla. Halloweenin kaltaista tapahtumaa on kiva valmistella, kun voi tuunailla ja koristella asuja. Meillä on ihana porukka, jossa jokaiselta saa ideoita ja neuvoja asuihin ja apua oman soolon suunnittelemiseen.
Ystävän kanssa on ollut ihana treenata meidän BS (Blues Sisters) -duoa ja siitä tulee aivan upea esitys. Innolla odotan, että pääsemme esittämään sen yleisölle. Kunhan olen saanut oman soolon hiottua juuri sellaiseksi kuin mielessäni sen näen, odotan innolla myös sen esittämistä. On ollut kiva tuunata ja askarrella treenikavereille "mömmeröiden" käsiä ja niistä tuli upeat. On ihanaa, kun voi askarrella ja toteuttaa omia näkemyksiään. Treeneissä on ollut aivan loistava fiilis ja treenit ovatkin viikon kohokohta, jota hartaasti aina odotan.
Olen saanut paljon potkua burlesque harrastuksesta. Se on opettanut paljon ja olen hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen. Olen saanut harrastuksen mukana aivan ihania ja upeita ystäviä ja ihaninta on nähdä, että kaikki kannustavat toisiaan ja tunnelma treenisalissa on aivan upea. Se jää aina mieleen. Piristävää on myös nähdä meidän uudet tulokkaat, miten ihania naisia he ovat ja kuinka paljon he ovat oppineet pienessä ajassa.
Tunnelmasta nauttien,

Kommentit
Lähetä kommentti