Siirry pääsisältöön

Kitty Sixton

Viimeisin promokuva Kittystä. Kuvaajana Mr Sixton
Täällä blogissa Marie on jo vihjaillut muutoksista ja lisäavusta kirjoittamisen saralla. Nyt olisi varmaan korkea aika panna vihjailut käytännön tasolle ja esitellä itseni. Olen Kitty Sixton, burleskiin hurahtanut harrastaja, joka sipsuttaa keijukaishahmossa läpi glitterlavojen sekä töhertää Madame BlaBlaan apuna Pori Burlesquen julisteita. Vaikka olen hurahtanut burleskiin jo aikoja sitten, olen esiintyjänä hyvin alotteleva ja siksi olenkin hyvin otettu tästä Marien antamasta kunniasta saada kirjoittaa blogiin <3

En edes muista, milloin tämä kimalteleva ja rajoja rikkova laji löysi minut, mutta voisin veikata sen olevan vuotta 2010, kun suurin hurahtaminen tapahtui. Silloin burleskia ei voinut mitenkään harrastaa näin pienellä paikkakunnalla vaan ystävieni kanssa kolusimme keikoilla ja pyrimme näkemään mahdollisimman paljon esiintyjiä livenä. Porin Rakastajat- teatterilla oli burleskiesitys, opiskelijaristeilylle lähdettiin ihan vain sen takia, koska siellä oli Olivia Rouge ja keikoille saatettiin lähteä Helsinkiin asti, koska tässä vain on sitä jotain. Bettie Blackheart, Tinker Bell, Kiki Hawaiji, Lucky Hell ja lukemattomat muut, mutta siltikään ei riittänyt! Kun jostain kuuli keikasta, sinne oli päästävä. Kaipuu lavalle oli myös suunnaton. Ajatus kyti jatkuvasti "oi, voisinpa minäkin!".

MariLee Caramel ja Kitty Montussa keikan jälkeen.
Kitty Montussa ennen keikkaa.
Kuvaajana MariLee Caramel












Lavalle nousu ei ole minulle ongelma, koska olen eksynyt teatterin pariin 7-vuotiaana, soittanut alttosaksofonia ja touhunnut lavan edessä ja takanakin vaikka missä tehtävissä. Lopulta löysinkin yhtä innokkaan kaverin, jonka kanssa esiinnyimme ystävämme 30-vuotissyntymäpäivillä kesällä 2012. Esitys ei ollut kovin burleskimainen, mutta meillä ja katsojilla oli todella hauskaa! Syntymäpäivien teemana oli villi länsi ja räätälöimme esityksemme sen mukaiseksi. Nälkä vain kasvoi syödessä. Lupauduin esiintymään myös esiintyjäystäväni syntymäpäiville marraskuussa 2012. Olin tällöin raskaana ja viikkoja oli joku 20-22. Tässä ehkä suurin syy, mikä saa minut aina palaamaan takaisin aloittelijaksi. Olen tällä hetkellä taas raskaana (rv30) ja hän on kolmas lapseni. Raskaus tekee esiintymisestäni aina erilaista ja jotenkin homma pitää aloittaa uudelleen, kuin myös raskauden jälkeenkin.

Esikoiseni syntymän jälkeen keväällä 2013 löysin Pori Burlesquen sekä Madame BlaBlaan. Madame oli järjestänyt meille Kiki Hawaijin Ooh La Laa-intensiivikurssin. Rintapumppu treenikassissa saavuin hyvin ujona paikalle. Jännitys katosi nopeasti iloisen ilmapiirin sekä Kikin tapaamisen myötä. Kurssi oli hyvin antoisa ja siitä oppi paljon! Olin niin innoissani kurssista, etten muistanut edes käyttää pumppuani. Niinpä valutin "hieman" maitoa yksille Kikin lainatasseleille... Anteeksi Kiki!

Kiki Hawaijin intensiivikurssin ryhmäkuva. Pori Burlesquen sivuilta.

Vaasa Viva La Burlesque takahuone.
Kuvassa Madame BlaBlaa, MariLee Caramel
ja Marie SoSweet. Kuvaajana Ranja de Luna


Syksyllä aloitin Madame BlaBlaan viikkotunneilla käymisen. Ensimmäinen oikea esiintymiseni Pori Burlesquen kanssa oli Vaasassa Viva La Burlesque tapahtumassa 2014:sta. Rakastin koko prosessia niin hahmon luonnista esiintymiseen. Esiintymismatka Vaasaan oli myös ikimuistoinen, koska sen aikana koin saavani paljon ystäviä treeniporukasta ja lähes kaikkien kanssa olen edelleen tekemisissä. Tämän jälkeen olen esiintynyt Pori Burlesquen tapahtumissa, jotka on järjestetty Rock bar Montussa sekä ollut äitiysvapailla saatuani toisen lapseni.





Perheenäidin arki varmasti näkyy blogikirjoituksissani ja toivonkin tekstieni pysyvän maanläheisinä sekä osana arkeani. Kaiken säkenöinnin takana on kuitenkin tavallinen nainen, joka toteuttaa unelmaansa vauvavaippojen keskellä.


Kittyn keikkakuva. Kuvaaja Rasmus Forssell



 

Kommentit