![]() |
| Viimeisin promokuva Kittystä. Kuvaajana Mr Sixton |
Täällä blogissa Marie on
jo vihjaillut muutoksista ja lisäavusta kirjoittamisen saralla. Nyt olisi
varmaan korkea aika panna vihjailut käytännön tasolle ja esitellä itseni. Olen
Kitty Sixton, burleskiin hurahtanut harrastaja, joka sipsuttaa keijukaishahmossa
läpi glitterlavojen sekä töhertää Madame BlaBlaan apuna Pori Burlesquen
julisteita. Vaikka olen hurahtanut burleskiin jo aikoja sitten, olen esiintyjänä
hyvin alotteleva ja siksi olenkin hyvin otettu tästä Marien antamasta kunniasta
saada kirjoittaa blogiin <3
En edes muista, milloin tämä
kimalteleva ja rajoja rikkova laji löysi minut, mutta voisin veikata sen olevan
vuotta 2010, kun suurin hurahtaminen tapahtui. Silloin burleskia ei voinut
mitenkään harrastaa näin pienellä paikkakunnalla vaan ystävieni kanssa
kolusimme keikoilla ja pyrimme näkemään mahdollisimman paljon esiintyjiä
livenä. Porin Rakastajat- teatterilla oli burleskiesitys, opiskelijaristeilylle
lähdettiin ihan vain sen takia, koska siellä oli Olivia Rouge ja keikoille
saatettiin lähteä Helsinkiin asti, koska tässä vain on sitä jotain. Bettie
Blackheart, Tinker Bell, Kiki Hawaiji, Lucky Hell ja lukemattomat muut, mutta
siltikään ei riittänyt! Kun jostain kuuli keikasta, sinne oli päästävä. Kaipuu
lavalle oli myös suunnaton. Ajatus kyti jatkuvasti "oi, voisinpa
minäkin!".
![]() |
| MariLee Caramel ja Kitty Montussa keikan jälkeen. |
![]() |
| Kitty Montussa ennen keikkaa. Kuvaajana MariLee Caramel |
Lavalle nousu ei ole
minulle ongelma, koska olen eksynyt teatterin pariin 7-vuotiaana, soittanut
alttosaksofonia ja touhunnut lavan edessä ja takanakin vaikka missä tehtävissä.
Lopulta löysinkin yhtä innokkaan kaverin, jonka kanssa esiinnyimme ystävämme
30-vuotissyntymäpäivillä kesällä 2012. Esitys ei ollut kovin burleskimainen,
mutta meillä ja katsojilla oli todella hauskaa! Syntymäpäivien teemana oli
villi länsi ja räätälöimme esityksemme sen mukaiseksi. Nälkä vain kasvoi
syödessä. Lupauduin esiintymään myös esiintyjäystäväni syntymäpäiville
marraskuussa 2012. Olin tällöin raskaana ja viikkoja oli joku 20-22. Tässä ehkä
suurin syy, mikä saa minut aina palaamaan takaisin aloittelijaksi. Olen
tällä hetkellä taas raskaana (rv30) ja hän on kolmas lapseni. Raskaus tekee
esiintymisestäni aina erilaista ja jotenkin homma pitää aloittaa uudelleen,
kuin myös raskauden jälkeenkin.
Esikoiseni syntymän
jälkeen keväällä 2013 löysin Pori Burlesquen sekä Madame BlaBlaan. Madame oli
järjestänyt meille Kiki Hawaijin Ooh La Laa-intensiivikurssin. Rintapumppu
treenikassissa saavuin hyvin ujona paikalle. Jännitys katosi nopeasti iloisen
ilmapiirin sekä Kikin tapaamisen myötä. Kurssi oli hyvin antoisa ja siitä oppi
paljon! Olin niin innoissani kurssista, etten muistanut edes käyttää pumppuani.
Niinpä valutin "hieman" maitoa yksille Kikin lainatasseleille...
Anteeksi Kiki!
![]() |
| Kiki Hawaijin intensiivikurssin ryhmäkuva. Pori Burlesquen sivuilta. |
![]() |
| Vaasa Viva La Burlesque takahuone. Kuvassa Madame BlaBlaa, MariLee Caramel ja Marie SoSweet. Kuvaajana Ranja de Luna |
Syksyllä aloitin Madame BlaBlaan viikkotunneilla käymisen. Ensimmäinen oikea
esiintymiseni Pori Burlesquen kanssa oli Vaasassa Viva La Burlesque
tapahtumassa 2014:sta. Rakastin koko prosessia niin hahmon luonnista
esiintymiseen. Esiintymismatka Vaasaan oli myös ikimuistoinen, koska sen aikana
koin saavani paljon ystäviä treeniporukasta ja lähes kaikkien kanssa olen
edelleen tekemisissä. Tämän jälkeen olen esiintynyt Pori Burlesquen
tapahtumissa, jotka on järjestetty Rock bar Montussa sekä ollut äitiysvapailla
saatuani toisen lapseni.
Perheenäidin arki varmasti näkyy blogikirjoituksissani
ja toivonkin tekstieni pysyvän maanläheisinä sekä osana arkeani. Kaiken
säkenöinnin takana on kuitenkin tavallinen nainen, joka toteuttaa unelmaansa
vauvavaippojen keskellä.
![]() |
| Kittyn keikkakuva. Kuvaaja Rasmus Forssell |






Kommentit
Lähetä kommentti