Näin viikonloppuisin ja keikan alla tulee pohdittua kaikkea
maan ja taivaan väliltä ja joskus pohdinnat saattavat olla hyvin sekaviakin.
Kuitenkin halusin jakaa kanssanne muutamia asioita.
Minulla oli kesän aikana kunnia ja ilo vetää ensimmäinen
burleskiworkshop yhdelle vanhimmista ystävistäni (olemme siis tunteneet kauan,
hän ei ole vanha. HEH). Workshop oli osa hänen polttareitaan ja varmaankin myös
ainoa syy, miksi en kieltäytynyt vetämästä koko hommaa. Lisäksi ajattelin
voivani vetää homman, koska kysymys oli ihan täysin perusasioiden äärellä
olemisesta ja ajattelin, että ehkä minulla saattaa olla jo käsitystä niistä. Ja
tietenkin tiesin saavani tukea, ohjausta ja tarvittavat tavarat itse Porin
päämadamelta.
![]() |
| workshoppia vetämässä |
Varmistaakseni, että opetus oli mennyt oikein ja myös
ystäväni mielenkiinnon vuoksi näytin workshopin lopuksi dvd:ltä kaksi esitystä.
Toinen oli omani, jonka tiesin ystäväni haluavan nähdä ja toinen oli tietenkin
Madame BlaBlaan, joka sopi muutoin aiheeseen. Palaute oli TIETENKIN hyvää, mikä
on aina mukava kuulla. Jälleen kuitenkin kuulin tämän: "Rohkeita
naisia." En tietenkään ottanut tätä negatiivisena kommenttina, mutta en
voi myöskään sanoa, että täysin ymmärtäisin kommenttia. Harmittaa, kun en ole
kysynyt, mikä esiintymisessä on rohkeaa? Esiintyminen itsessään, koska siihen
kuuluu vaateiden pois ottaminen vai ylipäätään lavalle nouseminen? Mitä on
rohkeus?
![]() |
| Odottamassa jännittäen, ei peläten. Mukana MariLee Caramel ja Lady Tiger. Kuvaajana Ranja de Luna |
En ajattele, että menen lavalle ylipäätään tietenkään
arvioitavaksi. Ajattelen enemmänkin meneväni sinne, koska nautin burleskista,
esiintymisestä ja itsestäni ja haluan jakaa tämän hyvän olon ja nautinnon
yleisön kanssa. Miksi se sitten pitää jakaa? NO, ovathan juhlat ilman vieraita
hieman tylsät, eikö? Parhaintahan on, kun hymyillessäsi vastaantulevalle
ihmiselle hän hymyilee takaisin. Näin toivon lavallakin tapahtuvan. Kun annan
ilmoille omaa hyvää oloa, saan vastalahjaksi huomata yleisön huokuvan hyvää
oloa ja tämä nyt vain sattuu olemaan minulle ominainen taiteenmuoto.
Näin lyhyesti, mitä on mielessäni nyt pyörinyt näin
esiintymiskeikan aattona. Olen myös pohtinut mm. miten harrastus on vaikuttanut
vaatehuoneeni sisältöön ja mitä tämä kaikki kertoo jälleen minusta, mutta nyt
on parempi siirtyä jälleen treenaamiseen ja jakaa näitäkin sekalaisia
pohdintoja kanssanne myöhemmin.
PUSUIN JA HALEIN ETEENPÄIN!!!


Kommentit
Lähetä kommentti